Pro příští ročník Vendée Globe se chystá ohromující počet nových lodí IMOCA 60. V loňském roce jich bylo osm a budou přibývat další spolu se zrychleně modernizovanými stávajícími loděmi.
O rychlosti vývoje svědčí i to, že lodí, která drží traťový rekord Vendée Globe z roku 2016/17, je bývalá Banque Populaire Vlll, nyní Medallia Pip Hare. Přesto se toho změnilo tolik, že se domnívá, že ji v současné době z hlediska designu překonávají dvě desítky dalších.
To se u Medallie změní v příští sezóně poté, co britský stavitel lodí Jason Carrington namontuje větší foily a odřízne přední 2 metry trupu, aby vytvořil spíše příď typu scow. Pokud se vám to zdá drastické, pak je třeba říci, že týmy s větším rozpočtem jsou agresivnější.
Novému PRB Kevina Escoffiera, který byl původně postaven pro účast v soutěži Ocean Race, bylo kvůli změně stylu odříznuto 4,5 m přední části. Nový tvar přídě PRB zmenšuje smáčenou plochu, ale přitom stále poskytuje klíčové výhody přídě scow - větší tvarovou stabilitu a měkčí přistání při nárazu do vlny před vámi nebo při pádu z foilů.
Minimalizace těchto potenciálně obrovských zpomalení by měla skipperům usnadnit život - pokaždé, když loď zpomalí z 30 uzlů na 20, posun zdánlivého větru si vyžádá přetrimování plachet, což vyžaduje obrovské úsilí a pozornost. Udržování stálého tempa také výrazně snižuje riziko poškození.
SeaExplorer Borise Herrmanna je určen pro The Ocean Race; Yannick Bestaven má také nový design Verdier
Pro odemčení celého článku je nutné být členem Boatsafe Skippers Clubu.
Více informacíJiž jste členem? Přihlaste se zde a čtěte dál.